Skip to main content

Selamat Bercuti

الســــــــلام عليكم

SELAMAT BERCUTI... kepada semua Warga Pendidik dan anak didik....

29 mei 2009 Jam 4.30 petang..
Kawe bertolak dari rumah di Tmn Sri Wangi.. (bukan flat Sri Wangi-Pi Mai Pi Mai Tang tu!!) bersama Ust Asyraf..
Sebelum tu lepas jumaat... Berkemas barang-barang yang patut utk dibawa pulang, serta beberapa barang yang dibawa pulang dan tak akan dibawa ke Kuching lagi... kerana Kuching bukan tempat kawe.. Kuching bumi sementara sahaja.. Hati kawe bukan di Kuching lagi... berdirinya diri ini di Kuching hanya tunaikan amanah yang dipertanggungjawabkan...... Fikirkan amanah tersebutlah kawe masih gagahkan diri berada dibumi Sarawak yang bukan tanah airku..

Sebab tu kekadang masa nyanyi lagi Negeri sarawak kat sekolah, kawe dok pernah ikut menyanyi.. kawe diamkan diri aje.. tapi masih ingat senikata lagu negeri sarawak tu kerana masa kat maktab (kini Institut Pendidikan Batu Lintang) kena paksa dek Cikgu Azhar (Jahar : bebudak guru pelatih panggil) hafal dan ingat lagu tu..... sejarah silam dan kenangan kat Maktab tahun 2005 dulu.....


Setelah berkemas barang... kemudian kemas rumah jap... simpan apa2 kat dapur, beginilah hisup seorang2 kat kuching, jadi orang bujang... uruskan hidup sendirian, malam2 dok seorang diri.. tak mengeluarkan kata2... kalau cakap seorang2, bahaya pulak... hhihiihihiii.. melainkan masa ada panggilan telefon atau buat panggilan... dan jika ada kekawan yang ziarah dan datang rumah....

Memang penat sangat rasanya.. kemudian jam 2.30 petang, kawe kena ke rumah tn hj guru besar jap.. siapkan beberapa tugasan sebelum balik.. alhamdulillah, sebelum cuti ni.. kawe dapat siapkan beberapa tugasan :

1) Semak / marking kertas exam Bahasa Arab Tahun 4 amanah, 4 bestari, 4 cekal & 4 Dedikasi.. begitu juga kelas 5 amanah, 5 bestari, 5 cekal & 5 dedikasi.. fuyyyoohhh, banyyaaak nya kelas tu.. nak rabak tangan rasanya... satu2 kelas tu purata murid 30-35 orang murid.. skrg dah terfikir jika tahun depan 2010, kawe dah kena mengajar semua thn 4, 5 & 6... setiap thn tu 4 kelas x dengan 3, so semua tahun tu jadi 12 kelas.. aduhaaaiii.. minta2 insya allah kawe dah berhijrah ke semenanjung tanahairku.. semenanjung barulah tanahairku........

2) 'Keep in' nama murid dari tahun 1 hingga tahun 5 dalam perisian e-Pelaporan Jun 2009. dan bahagikan tugasan kepada kawan2 warga pendidik sekolah mana yang patut diorang isi@keep in..

3) Tugasan GB...

Sampai di airport KIA jam 5.20 petang.. Ustaz Ishak (Sohok) yang tolong hantarkan ke airport. Kawe tumpang Ustaz Asyraf check in kat kaunter Bussiness Class-Fuyyo asyraf naik MAS BC hari ini...

Kawe tumpang asyraf pasal kaunter MAS yang lain penuh.. panjang beratur... oh betapa ramainya orang semenanjung yang berada di Bumi yang TIDAK BERTUAH ini.... (bagiku tidak bertuah)...... sebabnya kawe kata bgitu kerana beberapa hari sebelum balik baru2 ni.. sempat kawe pi ziarah saudara baru yang baru masuk ISLAM bersama sahabat-sahabat prihatin. tetapi saudara baru tu dipinggirkan... ini diceritakan kepada kami, pernah beberapa kali saudara baru di kampung tersebut pohon dengan kerajaan negeri untuk bina surau bagi saudara baru ISLAM di kampung tu tapi tak pernah lulus... tetapi bina gereja
boleh pulak...
memang BUMI BERTUAH..............................................................


Selamat Bercuti & Selamat Tinggal Sarawak......

Teringat sangat2 dah ni kat cahaya mata (Wan Rabiatul Adawiyah) yang kini berada di kampung bersama dengan Tok ma dan Tok Abah nya...
maafkan abah yea... insya allah abah dan umi akan bersama dengan adawiyah nanti... ok, pagi ni 30 Mei 2009, kawe dan zaujah akan balik ke Trg....

Comments

  1. sabar mir sabar... insyaAllah ujung thn dpt pindah.. tinggalla kami kat sini... bila agaknya nk dpt pindah..

    ReplyDelete
  2. nak kata "sabar" mudah
    nak bersabar tu yang payah
    TAPI hambo pun nak kata juga "sabar ya"
    moga selamat semuanya

    ReplyDelete
  3. Mir... iboh emosi gilak... sabar ek... salam perjuangan di bumi Sarawak yang "bertuah". Inya Allah tahun depan dapat balik semenanjung... bodek2 sikit. heheh

    ReplyDelete
  4. شــــكرا
    Thanks kekawan.. aha sabar tetap sabar... insya allah, doa dari kalian semua moga2 kawe dapat pindah... masa cuti inilah kami 3 beranak dapat tinggal sebumbung.. duduk bersama.. anak dapat bersama abah dan ummi nya....
    doakan kawe yea, semoga diizinkan allah dapat b'tukar..
    segalanya telah ditetapkan oleh Allah. manusia hanya mampu merancang dan meletakkan sesuatu tetapi ianya belum pasti jika tidak diizinkan oleh Allah.. orang yang berkuasa, mempunyai kuasa... beringatlah, Allah lagi Maha Kuasa... demo atur gini dan gitu tapi jika Allah tidak izin.. maka tidak berhasil apa yang demmo aturkan itu... beringatlah.... :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Berita : Selsema Babi di Sarawak

Pelajar 5 sekolah di Sarawak dikhuatiri terlibat
KUCHING 25 Julai - Pelajar dari lima buah sekolah di negeri ini dikhuatiri dijangkiti selesema babi atau influenza A (H1N1), kata Pengarah Pelajaran Negeri Sarawak, Dr. Julaihi Bujang.Beliau berkata, sekolah terbabit ialah Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Agama Kuching, Matang; SMK Bako, Kuching; SMK Medamit, Limbang;SMK Bakong, Miri dan Sekolah Kebangsaan (SK) Dato Traoh, Samarahan."Mereka dipercayai mempunyai simptom jangkitan selesema babi dan Jabatan Kesihatan negeri telah mengambil sampel mereka untuk ujian makmal,'' katanya kepada pemberita di sini hari ini.Menurut beliau, pihaknya masih menunggu keputusan ujian itu dan sekiranya berlaku kes positif H1N1, pelajar terbabit akan diarahkan menjalani pengawasan rumah.Julaihi memberitahu, setakat ini, empat buah sekolah telah ditutup tetapi dua daripadanya telah dibuka seperti biasa.Sekolah yang telah dibuka semula ialah SMK Agama Limbang dan SMK Sains Kuching manakala SMK…

Berita Lawak!!

Berita yang kawe baca jap tadi dari "malaysiakini".. nak tergelak rasanya.. Tapi dah tergelak pun dan tergolek2... Cerita Orang Besar dalam polis diraja malaysia.. kiranya Pembesar la dia ni.... Org glamour, selalu keluar TV.. mesti kawan2 kenal... cuba tgk gambar di bawah tuuu, kenal tak? hihiihi.... Kemudian baca berita yg kawe attach kat bwah...



Kemudian Sila baca berita di bawah ini..


KETUA POLIS SELANGOR KENA SAMAN TAK BAYAR DUIT TIKET - malaysiakini

SELANGOR CPO SUED FOR UNPAID TICKETS

A travel agency is suing Selangor police chief Khalid Abu Bakar and his wife for 'unpaid' business class air tickets from Kuala Lumpur to London and back amounting to RM41,868.

Besides the ticket price, Global Holiday Sdn Bhd is seeking eight percent in interest from the date the summons was issued and also other costs and relief deemed appropriate.

However, Khalid claimed that he paid the full amount to the ticketing agent who issued the tickets to him in 2007.

Khalid was then Crimina…