Skip to main content

Selamat Bercuti

الســــــــلام عليكم

SELAMAT BERCUTI... kepada semua Warga Pendidik dan anak didik....

29 mei 2009 Jam 4.30 petang..
Kawe bertolak dari rumah di Tmn Sri Wangi.. (bukan flat Sri Wangi-Pi Mai Pi Mai Tang tu!!) bersama Ust Asyraf..
Sebelum tu lepas jumaat... Berkemas barang-barang yang patut utk dibawa pulang, serta beberapa barang yang dibawa pulang dan tak akan dibawa ke Kuching lagi... kerana Kuching bukan tempat kawe.. Kuching bumi sementara sahaja.. Hati kawe bukan di Kuching lagi... berdirinya diri ini di Kuching hanya tunaikan amanah yang dipertanggungjawabkan...... Fikirkan amanah tersebutlah kawe masih gagahkan diri berada dibumi Sarawak yang bukan tanah airku..

Sebab tu kekadang masa nyanyi lagi Negeri sarawak kat sekolah, kawe dok pernah ikut menyanyi.. kawe diamkan diri aje.. tapi masih ingat senikata lagu negeri sarawak tu kerana masa kat maktab (kini Institut Pendidikan Batu Lintang) kena paksa dek Cikgu Azhar (Jahar : bebudak guru pelatih panggil) hafal dan ingat lagu tu..... sejarah silam dan kenangan kat Maktab tahun 2005 dulu.....


Setelah berkemas barang... kemudian kemas rumah jap... simpan apa2 kat dapur, beginilah hisup seorang2 kat kuching, jadi orang bujang... uruskan hidup sendirian, malam2 dok seorang diri.. tak mengeluarkan kata2... kalau cakap seorang2, bahaya pulak... hhihiihihiii.. melainkan masa ada panggilan telefon atau buat panggilan... dan jika ada kekawan yang ziarah dan datang rumah....

Memang penat sangat rasanya.. kemudian jam 2.30 petang, kawe kena ke rumah tn hj guru besar jap.. siapkan beberapa tugasan sebelum balik.. alhamdulillah, sebelum cuti ni.. kawe dapat siapkan beberapa tugasan :

1) Semak / marking kertas exam Bahasa Arab Tahun 4 amanah, 4 bestari, 4 cekal & 4 Dedikasi.. begitu juga kelas 5 amanah, 5 bestari, 5 cekal & 5 dedikasi.. fuyyyoohhh, banyyaaak nya kelas tu.. nak rabak tangan rasanya... satu2 kelas tu purata murid 30-35 orang murid.. skrg dah terfikir jika tahun depan 2010, kawe dah kena mengajar semua thn 4, 5 & 6... setiap thn tu 4 kelas x dengan 3, so semua tahun tu jadi 12 kelas.. aduhaaaiii.. minta2 insya allah kawe dah berhijrah ke semenanjung tanahairku.. semenanjung barulah tanahairku........

2) 'Keep in' nama murid dari tahun 1 hingga tahun 5 dalam perisian e-Pelaporan Jun 2009. dan bahagikan tugasan kepada kawan2 warga pendidik sekolah mana yang patut diorang isi@keep in..

3) Tugasan GB...

Sampai di airport KIA jam 5.20 petang.. Ustaz Ishak (Sohok) yang tolong hantarkan ke airport. Kawe tumpang Ustaz Asyraf check in kat kaunter Bussiness Class-Fuyyo asyraf naik MAS BC hari ini...

Kawe tumpang asyraf pasal kaunter MAS yang lain penuh.. panjang beratur... oh betapa ramainya orang semenanjung yang berada di Bumi yang TIDAK BERTUAH ini.... (bagiku tidak bertuah)...... sebabnya kawe kata bgitu kerana beberapa hari sebelum balik baru2 ni.. sempat kawe pi ziarah saudara baru yang baru masuk ISLAM bersama sahabat-sahabat prihatin. tetapi saudara baru tu dipinggirkan... ini diceritakan kepada kami, pernah beberapa kali saudara baru di kampung tersebut pohon dengan kerajaan negeri untuk bina surau bagi saudara baru ISLAM di kampung tu tapi tak pernah lulus... tetapi bina gereja
boleh pulak...
memang BUMI BERTUAH..............................................................


Selamat Bercuti & Selamat Tinggal Sarawak......

Teringat sangat2 dah ni kat cahaya mata (Wan Rabiatul Adawiyah) yang kini berada di kampung bersama dengan Tok ma dan Tok Abah nya...
maafkan abah yea... insya allah abah dan umi akan bersama dengan adawiyah nanti... ok, pagi ni 30 Mei 2009, kawe dan zaujah akan balik ke Trg....

Comments

  1. sabar mir sabar... insyaAllah ujung thn dpt pindah.. tinggalla kami kat sini... bila agaknya nk dpt pindah..

    ReplyDelete
  2. nak kata "sabar" mudah
    nak bersabar tu yang payah
    TAPI hambo pun nak kata juga "sabar ya"
    moga selamat semuanya

    ReplyDelete
  3. Mir... iboh emosi gilak... sabar ek... salam perjuangan di bumi Sarawak yang "bertuah". Inya Allah tahun depan dapat balik semenanjung... bodek2 sikit. heheh

    ReplyDelete
  4. شــــكرا
    Thanks kekawan.. aha sabar tetap sabar... insya allah, doa dari kalian semua moga2 kawe dapat pindah... masa cuti inilah kami 3 beranak dapat tinggal sebumbung.. duduk bersama.. anak dapat bersama abah dan ummi nya....
    doakan kawe yea, semoga diizinkan allah dapat b'tukar..
    segalanya telah ditetapkan oleh Allah. manusia hanya mampu merancang dan meletakkan sesuatu tetapi ianya belum pasti jika tidak diizinkan oleh Allah.. orang yang berkuasa, mempunyai kuasa... beringatlah, Allah lagi Maha Kuasa... demo atur gini dan gitu tapi jika Allah tidak izin.. maka tidak berhasil apa yang demmo aturkan itu... beringatlah.... :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spirulina Pig Waste!!

Orang memperkatakan Spirulina elok, ok dan macam2 lagi...Ramai di kalangan kita yang membeli dan memakan tablet yang bernama SPIRULINA tersebut.. adakah kita pastikan ianya halal???.. sekarang banyak SPIRULINA yang dijual dipasaran.. antaranya dari ELKEN, COSWAY dsb... ada org kata Spirulina dari ELKEN paling ok... ye ke?? Oleh itu kita kena periksa dan check dulu.. yang penting pastikan ianya HALAL.. dan jika tak ada logo HALAL.. tidak disahkan HALAL.. bacalah artikel di bawah......Gambaran Spirulina yang diternak

INGAT!! BERHATI-HATI DENGAN SPIRULINA YANG MENGGUNAKAN NAJIS KHINZIR SEBAGAI BAJA!

Spirulina yang dihasilkan oleh rakyat Malaysia adalah Bersih Dan HALAL, Kenapa dikatakan bersih? Spirulina yang dihasilkan di Malaysia adalah melalui kaedah saintifik mengikut formula baru penanamannya. Spirulina yang diImport dari luar negara ternyata menggunakan baja yang tidak begitu baik untuk kesihatan malah ada yang ditanam dikawasan penternakan KHINZIR.

Pelbagai Kajian oleh ramai saintis …

ASTRO Lintah Darat!!

Warna merah bawah tulisan astro tu lintah


Sedarkah kita?? Benar atau tidak kenyataan dari pihak Astro tentang kenaikan bayaran ASTRO...

Kenyataan ASTRO :

"Menurut Astro, peningkatan caj tersebut masih rendah berbanding stesen televisyen berbayar di negara lain seperti di United Kingdom yang meningkat sehingga 532 peratus, Hong Kong (501 peratus), Thailand (297 peratus), Singapura (282 peratus) dan Australia (172 peratus). Kenaikan di Malaysia cuma 100 peratus.

Bermula 1 Ogos lalu, peminat saluran sukan di stesen televisyen satelit berbayar, Astro telah terpaksa membayar lebih lapor akhbar Kosmo.

Kenaikan bayaran sebanyak RM12 itu ekoran peningkatan kos bagi hak penyiaran Liga Perdana England (EPL) baru-baru ini, kata Ketua Saluran Sukan Astro, Lee Choong Khay."

Komen : Hek eleh.. Puiitt.. yealah tu masih rendah berbanding tesen televisyen berbayar di negara lain.. tapi kualiti perkhidmatan, hampeh... Kenapa perlu dinaikan kos sedangkan bila aje hari hujan.. langsung t…

Lepasan SPM bakal ikuti kursus ijazah

PUTRAJAYA 24 Nov. - Pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) berpeluang mengikuti kursus ijazah sarjana muda pendidikan jawi, al-Quran, Bahasa Arab dan Fardu Ain (j-QAF) di Institut Pendidikan Guru Malaysia (IPGM).Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Puad Zarkashi berkata, langkah tersebut bertujuan memenuhi keperluan 32,000 guru j-QAF menjelang 2010 di 6,314 buah sekolah rendah di seluruh negara.Menurutnya, pada masa ini terdapat 13,000 guru j-QAF di 4,723 buah sekolah rendah dan jumlah tersebut perlu ditambah apabila program j-QAF diperkenalkan di sekolah menengah.''Kita sebenarnya berdepan dengan masalah kekurangan calon guru j-QAF kerana kekurangan calon guru dari aliran agama, kalau hendak tunggu yang pulang dari Mesir dan Jordan, jumlahnya tidak ramai.''Sekarang ini kita sedang tunggu unjuran dari bahagian penyelidikan dan pembangunan kementerian untuk mengkaji jumlah guru j-QAF yang diperlukan sebelum proses pengambilan di…