Skip to main content

Trg - KL (8 June 2009)

Kejap aje masa berlalu... pejam celik-pejam celik dah seminggu bercuti.. Cuma tinggal seminggu lagi kemudian sessi Semester 2 Persekolahan akan bermula.. Maka macam biasalah, kena tinggalkan anak & zaujah plok.... lagipun ni dah bulan 6 (June).. baki persekolahan untuk thn 2009 pun tinggal beberapa bulan sahaja lagi.. tolak-tambah, tinggal sekitar 4 bulan lagi lebih kurang gitu;laaaa... Kepala ni asyik ingat cuti aje... Insya allah bulan Julai nanti kelik plok... tak ado orang boleh sekat kawe nak balik.. kawe ada tanggungjawab untuk kelik deeeehhh.....

( 9 June 2009 ) Hari selasa, Zaujah dah mula bertugas semula setelah seminggu bercuti. itupun dia dapat bercuti lama kerana sebelum tu dia bertugas Syiff Malam kat Pantai Hospital Kuala Lumpur.. faktor itulah kawe & Zaujah terpaksa letak adawiyah (anak) di rumah tok abah & tok mak di Terengganu.. bila zaujah kena bertugas syiff malam... dah tanya jiran-jiran sekitar abdullah Hukum, tempat isteri sewa bilik... tak ada orang yang sanggup untuk jaga baby waktu malam...

emm, itulah... kekadang terfikir gak kenapa laaaaa pembesar2 (.........................) tak dok kepalo otok ko? (kasar skit) tak kan tak boleh bertimbang rasa dengan rayuan/permintaan.. jangan la dok fikir untuk memudahkan kerja kita sedangkan orang lain susah.. aduhai... mereka pembesar ni sedap la bercakap gitu ginni,kalu kena atas kepalo hidung dia barulah mereka tahu... mengerti langit itu tinggi dan rendah!!!!! sedap dok cakap, anak binni ada dengan mereka... tolonglah fikirkan KAMI ini.. geng2 yang berjauhan/berpecah/berasingan/berlainan tempat ni dan ............

ok stop cerita tu................

maka hari ini macamana pun 8 June 2009 (hari Isnin) kawe dan zaujah terpaksa bertolak balik ke Kuala Lumpur jugok.. di hati tu terasa berat lagi nak ke KL kerana sekali lagi terpaksa berjauhan dengan Adawiyah.. kerana hari Khamis nanti kawe kena kelik plok ke Jertih sebab adik bertunang. Kawe kelik seorang jah, zaujah tak dapat balik kerana bekerja... maka kena tinggal Adawiyah bersama tok ma nya lagi.. terasa sayu hati ni nak tinggalkan adawiyah.. kerana dia dah pandai tengok dan perhati serta mudah senyum dan ketawa bila ditegur dan sebut namanya....

teringat plok kawe masa mula2 balik hari tu.. bila aje sampai kat Trg, kawe terus pi tegur adawiyah, masa tu dia baru ajer bangun tido... dia tengok jap kawe dan terus memalingkan mukanya.. aduhai, macam merajuk plok.. mungkin perasaan seorang anak yang lama ditinggalkan abah dan umminya.. entahlah sampai bila situasi ini...

jika dihitungkan hari kawe dengan anak kawe (adawiyah) tu rasanya beberapa bulan shj kawe bersamanya... nantilah kawe akan cuba kira dan hitung hari2 bersama Adawiyah.... ada dah kawe catat cuma perlu kesahan shj. :)

jam 11.30 pagi, setelah tidurkan Adawiyah... kawe dan zaujah pun bertolak ke KL.. masa tu nenek dan ma aja ada kat rumah, abah ke HUSM kubang kerian kerana dijemput mengendalikan Kursus perfailan untuk kakitangan HUSM. Kursus selama 2 hari. Kemudian singgah di Dungun, pi rumah abg di kejap (abang ipar). berhenti solat dan lunch... jam 2.30 bertolak laa plok.... sampai di Sentul sekitar jam 8 malam. Kemudian singgah plak umah adik, pi kenal rumahnya sambil tu ambil tiket bas untuk balik hari Khamis (11 june 09) nanti dan solat.. sekitar jam 10.30 mlm gak sampi di rumah kat Abdullah Hukum. Perjalanan dari Trg - KL (437 km).

Telinga ini masa tu masih lagi terdengar suara gelak ketawa adawiyah. emmmm, emmmm, beginilah rasa seorang ayah/abah yang tidak dapat bersama dengan anaknya.. apatah lagi perasaan seorang insan yang bergelar IBU....

Comments

  1. sedih pulak baca kisah demo hok nie mir... sabar la byk2.. kito hok x raso nie buleh ghoyak gitu jah la.. berat mata membaca blog berat lg bahu yg memikul..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spirulina Pig Waste!!

Orang memperkatakan Spirulina elok, ok dan macam2 lagi...Ramai di kalangan kita yang membeli dan memakan tablet yang bernama SPIRULINA tersebut.. adakah kita pastikan ianya halal???.. sekarang banyak SPIRULINA yang dijual dipasaran.. antaranya dari ELKEN, COSWAY dsb... ada org kata Spirulina dari ELKEN paling ok... ye ke?? Oleh itu kita kena periksa dan check dulu.. yang penting pastikan ianya HALAL.. dan jika tak ada logo HALAL.. tidak disahkan HALAL.. bacalah artikel di bawah......Gambaran Spirulina yang diternak

INGAT!! BERHATI-HATI DENGAN SPIRULINA YANG MENGGUNAKAN NAJIS KHINZIR SEBAGAI BAJA!

Spirulina yang dihasilkan oleh rakyat Malaysia adalah Bersih Dan HALAL, Kenapa dikatakan bersih? Spirulina yang dihasilkan di Malaysia adalah melalui kaedah saintifik mengikut formula baru penanamannya. Spirulina yang diImport dari luar negara ternyata menggunakan baja yang tidak begitu baik untuk kesihatan malah ada yang ditanam dikawasan penternakan KHINZIR.

Pelbagai Kajian oleh ramai saintis …

Berita : Ramai minta taraf warganegara Malaysia!!

32,397 permohonan taraf warganegara akan selesai sebelum Disember - Hishammuddin
PUTRAJAYA: Sebanyak 32,927 permohonan taraf kewarganegaraan yang tertunggak dari Januari 2009 akan diproses sebelum penghujung tahun ini.
Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, perkara tersebut termasuk dalam agenda Petunjuk Prestasi Utama (KPI) kementeriannya bagi memastikan kes-kes tertunggak tersebut dapat diselesaikan secepat mungkin.
“Tidak mudah untuk menyelesaikan kes-kes tertunggak dengan cepat kerana setiap permohonan perlu diteliti dan disemak terlebih dahulu.
“Dengan kakitangan yang ramai diharapkan permohonan yang baru juga akan diselesaikan segera,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan Surat Ucapan Tahniah dan Surat Kelulusan Taraf Kewarganegaraan kepada 92 penerima di Jabatan Pendaftaran Negara di sini hari ini.
Menurut Hishammuddin, terdapat dua lagi agenda yang terdapat dalam KPI kementeriannya iaitu menyelesaikan kes pendaftaran lewat sijil kelahiran yang b…