Skip to main content

PPSMI : Apa keputusan Kerajaan Rabu 8 July

Dalam semua orang sibuk berkempen untuk PRK manik urai... kita mungkin dah terlupa dengan isu PPSMI yang akan "tutup buku" tak lama lagi. sebentar tadi motorcabok dapat tahu esok akan diadakan sidang akhbar pelaksanaan PPSMI oleh menteri pelajaran. ada diwar2lan oleh TV3.

motorcabok memang dah agak... pengumuman PPSMI akan dibuat sekitar kempen PRK manik urai. hampa tengok posting yang motorcabok buat dulu. betoi rupanya...

al kisahnya... esok (Rabu:8 July 2009) PPSMI akan tutup buku. maka... mungkinkah juga perjuangan kita menuntut pemansuhan PPSMI sudah tamat. atau... akan ada lagi putar belit kerajaan biru karat terhadap pelaksanaannya yang perlu kita tuntut sekali lagi?.

ramai orang berpendapat kenyataan yang akan dibuat esok akan melegakan banyak pihak. antaranya... penggunaan bahasa inggeris untuk sains dan matematik yang akan menggunakan semula bahasa ibuanda masing-masing. emmmm... yang menjadi tanda tanya... adakah melibatkan semua peringkat? atau... hanya untuk sekolah rendah jerrr..

*tambahan : atau keputusan kerajaan sebaliknya... dikekalkan tapi utk tahun ini shj :)

yang paling tak syoqnya... cikgu cikgi yang ngajar PPSMI laaa... elaun mestilah kena tarik balik... 10% daripada gaji pokok oooo... kalau gaji pokok 2000 hingget... mau 200 hingget hilang tuuu.. lari bajet beb...

motorcabok bukan nak "peleceh" cikgu cikgi yang ngajaq PPSMI... tapi aaaa... bila motorcabok tanya anak-anak...

"cikgu hang ajaq math dengan sains dalam 'inggereh' ke melayu?"

"bahasa melayu pak!"...

"awat dia ajaq guna bahasa melayu?... dia tak cakap 'inggereh" ka?

"cikgu cakap 'inggereh' pun tak berapa kena!"

peeeehhh... kena sebijik... mungkin ramai lagi cikgu yang sama macam cikgu anak motorcabok. macam mana depa makan elaun tu kalau kerja macam tu?..

tapi... ada jugak cikgu cikgi yang baguih. terima kasih banyak-banyak sebab ajaq benda yang elok pada murid-murid...

sama-samalah kita tunggu esok. apa menteri nak cakap. yang pastinya... Kerajaan akan selamat dari kempen mansuh PPSMI di manik urai oleh sasterawan negara dan pejuang mansuh PPSMI yang lain.

adakah ini masa yang sesuai setelah "kita" berhempas pulas membantah PPSMI di jalanan. kalau betul pengumuman esok akan menutup buku PPSMI... kita berjaya! berjaya! akhirnya...

motorcabok juga akan "hilangkan" logo mansuh PPSMI dari blog ini... jika perjuangan kita betul-betul berjaya!

harapnya... tutup buku... amin.

Sumber : http://motorcabok.blogspot.com/2009/07/esok-tutup-buku-ppsmi.html


Comments

Popular posts from this blog

Spirulina Pig Waste!!

Orang memperkatakan Spirulina elok, ok dan macam2 lagi...Ramai di kalangan kita yang membeli dan memakan tablet yang bernama SPIRULINA tersebut.. adakah kita pastikan ianya halal???.. sekarang banyak SPIRULINA yang dijual dipasaran.. antaranya dari ELKEN, COSWAY dsb... ada org kata Spirulina dari ELKEN paling ok... ye ke?? Oleh itu kita kena periksa dan check dulu.. yang penting pastikan ianya HALAL.. dan jika tak ada logo HALAL.. tidak disahkan HALAL.. bacalah artikel di bawah......Gambaran Spirulina yang diternak

INGAT!! BERHATI-HATI DENGAN SPIRULINA YANG MENGGUNAKAN NAJIS KHINZIR SEBAGAI BAJA!

Spirulina yang dihasilkan oleh rakyat Malaysia adalah Bersih Dan HALAL, Kenapa dikatakan bersih? Spirulina yang dihasilkan di Malaysia adalah melalui kaedah saintifik mengikut formula baru penanamannya. Spirulina yang diImport dari luar negara ternyata menggunakan baja yang tidak begitu baik untuk kesihatan malah ada yang ditanam dikawasan penternakan KHINZIR.

Pelbagai Kajian oleh ramai saintis …

Berita : Ganjaran Khas Utk Pendidik

Kita nantikan khabar gembira dari kerajaan untuk warga pendidik....

Ganjaran Khas Utk Pendidik
Oleh MOHAMMAD YASIR JAAFAR

PORT DICKSON 18 Sept. - Kerajaan akan mengumumkan satu bentuk ganjaran khas kepada seluruh warga pendidik berdasarkan prestasi mereka menjelang Oktober ini.

Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Mohd. Puad Zarkashi (gambar) berkata, ia selari dengan hasrat kerajaan mempertingkatkan akses pengajaran dan pendidikan berkualiti di negara ini.
''Ia masih pada peringkat penelitian yang kini sudah hampir 90 peratus selesai dibincangkan di bawah perincian Bidang Keberhasilan Utama Negara ketiga (NKRA-3).
''Saya yakin ia akan diumumkan sendiri oleh Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada bulan depan," kata beliau.
Mohd. Puad berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri program perjumpaan khas bersama warga pendidik daerah Port Dickson di sini malam tadi.
Beliau memberitahu, ganjaran itu akan diberikan kepada sekolah, pengetua dan guru di seluruh nega…