Skip to main content

Selsema Babi (H1N1) Di S'wak


Menurut sumber dari seorang guru yang mengajar di SK G**a 2, Kuching, Sarawak...
terdapat beberapa orang muridnya disyaki positif Selsema Babi.. Tetapi sekolah tersebut masih bersekolah seperti biasa. belajar macam biasa laa...

pelik jugak kan... takkan pihak hospital atau klinil swasta yang merawat murid tersebut tak dimaklumkan!! Ke sengaja disembunyikan ekoran banyak sangat selsema babi tu merebak di S'wak... tak mustahil la jika merebak kerana BABI banyak sangat kat Sarawak ni...

Jika sesiapa pernah menggunakan jalan atau lebuhraya Kuching - Serian.. ditepi jalan tu bersepah Tempat Ternak BABI.. baunya, fuuuhh!!! memang mengancam busuknya... kat pasar pun banyak dijual.. tetapi tak ada pulak bising kat TV!!

so jika sesiapa ada info bleh tolong maklumkan... minta pengesahan tentang makluman tersebut, adakah ianya benar atau sengaja diSEMBUNYIkan.....


Comments

  1. iye betul tu... Sarang (pusat ternak babi) banyak sangat kat tepi2 jalan tu, memang benar.. iye laaa kan Malaysia Negara Islam atau Negara Islam Malaysia.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spirulina Pig Waste!!

Orang memperkatakan Spirulina elok, ok dan macam2 lagi...Ramai di kalangan kita yang membeli dan memakan tablet yang bernama SPIRULINA tersebut.. adakah kita pastikan ianya halal???.. sekarang banyak SPIRULINA yang dijual dipasaran.. antaranya dari ELKEN, COSWAY dsb... ada org kata Spirulina dari ELKEN paling ok... ye ke?? Oleh itu kita kena periksa dan check dulu.. yang penting pastikan ianya HALAL.. dan jika tak ada logo HALAL.. tidak disahkan HALAL.. bacalah artikel di bawah......Gambaran Spirulina yang diternak

INGAT!! BERHATI-HATI DENGAN SPIRULINA YANG MENGGUNAKAN NAJIS KHINZIR SEBAGAI BAJA!

Spirulina yang dihasilkan oleh rakyat Malaysia adalah Bersih Dan HALAL, Kenapa dikatakan bersih? Spirulina yang dihasilkan di Malaysia adalah melalui kaedah saintifik mengikut formula baru penanamannya. Spirulina yang diImport dari luar negara ternyata menggunakan baja yang tidak begitu baik untuk kesihatan malah ada yang ditanam dikawasan penternakan KHINZIR.

Pelbagai Kajian oleh ramai saintis …

Berita : Ramai minta taraf warganegara Malaysia!!

32,397 permohonan taraf warganegara akan selesai sebelum Disember - Hishammuddin
PUTRAJAYA: Sebanyak 32,927 permohonan taraf kewarganegaraan yang tertunggak dari Januari 2009 akan diproses sebelum penghujung tahun ini.
Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, perkara tersebut termasuk dalam agenda Petunjuk Prestasi Utama (KPI) kementeriannya bagi memastikan kes-kes tertunggak tersebut dapat diselesaikan secepat mungkin.
“Tidak mudah untuk menyelesaikan kes-kes tertunggak dengan cepat kerana setiap permohonan perlu diteliti dan disemak terlebih dahulu.
“Dengan kakitangan yang ramai diharapkan permohonan yang baru juga akan diselesaikan segera,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan Surat Ucapan Tahniah dan Surat Kelulusan Taraf Kewarganegaraan kepada 92 penerima di Jabatan Pendaftaran Negara di sini hari ini.
Menurut Hishammuddin, terdapat dua lagi agenda yang terdapat dalam KPI kementeriannya iaitu menyelesaikan kes pendaftaran lewat sijil kelahiran yang b…