Skip to main content

Program 360 di TV3.. Buat laa jugak Laporan di S'wak nie

Jap tadi selepas tengok Berita Putar Belit TV3 suku... kawe tengok rancangan 360 yang di hoskan oleh Mazidul.... yang peliknya kenapa la berita dikupas kat semenanjung aje... terutama kat Selangor....

Jangan la berat sebelah... acu cuba mari tengok kat Sarawak... Kat kuching ni... nama aje bandaraya tapi masih ramai dan ada lagi tinggal rumah kotak kat sekitar tanah perkuburan... itu orang ISLAM... bunyi BAITULMAL Sarawak banyak duit.. dan duit setiap dari gaji orang islam yang bekerja diambil dan dipotong untk dimasukkan ke dalam BAITULMAL... tapi tengok2 asyik2 beli pajero dan kenderaan baru untuk BAITULMAL aje..... Orang Islam kat Sarawak melarat....... jangan pandai dok kempen dan bercakap supaya gaji dipotong dan bayar zakat kat BAITULMAL!!!

cuba la dedah hal ini.... ini tidak, sembunyi aje... berat sebelah.... TV3 suku... mailah kat Kuching ni... buat siasatan dan dedahlah kesusahan orang islam dibumi yang bunyi aje kaya.. tapi miskin.... nak marah nie.... nasib la orang semanjung mari kat sini... ni mari pun kena paksa, jika tak sape nak mari sini!!!! semua harap ko kami orang semenanjung... kat sekolah contohnya... ustaz sarawak ada.. time utk baca doa lariiiiii... time baca Yaasiin lariiiiii jugak.... time suruh jadi imam utk budak sekolah sembahyang zuhor... tak dok jugak.... sepatutnya dialah yang kena dulu... mendahului, kerana dia anak watan bumi sarawak... ni tidak!!

luahan yang dipendam...

Comments

  1. betoiii tu... ustaz semenanjung nie lah yang depan ke belakang... semua kerja kena buat.. ustaz sarawak entah laa mana pergiii... cakap je pandai.. mengampu kuat... sebab tu lah ramai USTAZ2 SARAWAK ni dapat APC!! org semenanjung?? mintak maap laa... sampai ke tua jika dok sarawak alamatnya tak soh bermimpi laaa.... mentang2lah nih kat kg diaorg., cuba tgk time posting.. mana ada ustaz2 sarawak ni kena kat pendalaman atau kat pulau2.. ada pun duduk kejap je.. kemudian dapat la transfer ke bandar. yang tinggal ustaz2 semanjung laaa... bila kita mengadu kat pembesar, bunyi2 kat org pejabat... diaorg bgtahu berjihad.. sepatutnya anak watan org sarawak la lebih kena kedepan,, didik anak bangsa mereka!!!

    ReplyDelete
  2. Betul tu, kawe sokong.... hok tok leh tehe nyo baca Qur'an pun ado lagi tak berapa nak betul...tak taula ajar ko anak murid mcm mana...tak pola sahabat2 sekalian, JIHAD....Cuba oyat lagu tu jugak ko demo tuh... maap la ter"emo" sikit.

    ReplyDelete
  3. Syukran sahabat atas luahan kalian semua..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum,

    Setahu saya yang bukan Ustaz atau yang pande kelakar Arab; ada hadis sahih Bukhari ngata untuk carik 8 atau 10 sumber cerita sebelum nya diterimak sebagai sahih.

    Belum saya lihat moto Baitulmal brand Pajero koh. Negeri kita tok yang besar rasanya susah juak mun ndak bejalan kaki molah kerja.

    Saya sik jak nak nyokong Baitulmal tapi setahu sayalah; mun kita urang Islam, mayar zakat wajib. Jadi kita bayar jak. Gine urang yang nerimak ya makenya, ya tanggung sidak.Sidak ya kempen kerana ya kerja sidaknya. Mun sidak sik madah, sik aku mayar zakat harta. Ngak tahu aku, fitrah ajak.

    Pasal miskin, ya kan tanggung perintah. Mun zaman Nabi marek lain cerita. Ya ajak lah.

    Kacak ayat you,, Al Faatir 19-21

    Wasalam

    ReplyDelete
  5. rakan sekelian yang ada...jgn terlalu fanatik n berpuak-puak.salah bercakap fitnah jadinya. bukankah fitnah itu lebih buruk dr membunuh..kta 1 malaysia. bkan sjung or sarawak jd ukuran. bangkitlah wahai saudara sesama islamku..jgn bercakaran demi pertahankan negeri masing-masing.ingatlah kita 1 malaysia..tetap 1 manusia yg tidak lari dari silap dan alpa.

    ReplyDelete
  6. Benar lah sebagai orang yang wajib mengeluar zakat kita wajib mengeluar zakat. Tapi jika kemungkaran berlaku di kalangan pengurusan zakat, takkan lah kita nak membiarkan.

    Baitulmal Sarawak mesti dilaporkan kepada SPRM, banyak sangat salah guna oleh pemimpinnya. Dengar cerita semua kaum kerabat jer kerja kat saner.

    Kemungkaran tetap kemungkaran.

    ReplyDelete
  7. Betul tu...
    Kemungkaran tetap kemungkaran..
    Kemungkaran mesti ditentang... Jika agensi seperti Baitulmal S'wak macam nie lah... baik tak payah salurkan zakat kita pada agensi tersebut... agensi lain banyak lagiii...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spirulina Pig Waste!!

Orang memperkatakan Spirulina elok, ok dan macam2 lagi...Ramai di kalangan kita yang membeli dan memakan tablet yang bernama SPIRULINA tersebut.. adakah kita pastikan ianya halal???.. sekarang banyak SPIRULINA yang dijual dipasaran.. antaranya dari ELKEN, COSWAY dsb... ada org kata Spirulina dari ELKEN paling ok... ye ke?? Oleh itu kita kena periksa dan check dulu.. yang penting pastikan ianya HALAL.. dan jika tak ada logo HALAL.. tidak disahkan HALAL.. bacalah artikel di bawah......Gambaran Spirulina yang diternak

INGAT!! BERHATI-HATI DENGAN SPIRULINA YANG MENGGUNAKAN NAJIS KHINZIR SEBAGAI BAJA!

Spirulina yang dihasilkan oleh rakyat Malaysia adalah Bersih Dan HALAL, Kenapa dikatakan bersih? Spirulina yang dihasilkan di Malaysia adalah melalui kaedah saintifik mengikut formula baru penanamannya. Spirulina yang diImport dari luar negara ternyata menggunakan baja yang tidak begitu baik untuk kesihatan malah ada yang ditanam dikawasan penternakan KHINZIR.

Pelbagai Kajian oleh ramai saintis …

Berita : Ganjaran Khas Utk Pendidik

Kita nantikan khabar gembira dari kerajaan untuk warga pendidik....

Ganjaran Khas Utk Pendidik
Oleh MOHAMMAD YASIR JAAFAR

PORT DICKSON 18 Sept. - Kerajaan akan mengumumkan satu bentuk ganjaran khas kepada seluruh warga pendidik berdasarkan prestasi mereka menjelang Oktober ini.

Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Mohd. Puad Zarkashi (gambar) berkata, ia selari dengan hasrat kerajaan mempertingkatkan akses pengajaran dan pendidikan berkualiti di negara ini.
''Ia masih pada peringkat penelitian yang kini sudah hampir 90 peratus selesai dibincangkan di bawah perincian Bidang Keberhasilan Utama Negara ketiga (NKRA-3).
''Saya yakin ia akan diumumkan sendiri oleh Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada bulan depan," kata beliau.
Mohd. Puad berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri program perjumpaan khas bersama warga pendidik daerah Port Dickson di sini malam tadi.
Beliau memberitahu, ganjaran itu akan diberikan kepada sekolah, pengetua dan guru di seluruh nega…