Skip to main content

Program 360 di TV3.. Buat laa jugak Laporan di S'wak nie

Jap tadi selepas tengok Berita Putar Belit TV3 suku... kawe tengok rancangan 360 yang di hoskan oleh Mazidul.... yang peliknya kenapa la berita dikupas kat semenanjung aje... terutama kat Selangor....

Jangan la berat sebelah... acu cuba mari tengok kat Sarawak... Kat kuching ni... nama aje bandaraya tapi masih ramai dan ada lagi tinggal rumah kotak kat sekitar tanah perkuburan... itu orang ISLAM... bunyi BAITULMAL Sarawak banyak duit.. dan duit setiap dari gaji orang islam yang bekerja diambil dan dipotong untk dimasukkan ke dalam BAITULMAL... tapi tengok2 asyik2 beli pajero dan kenderaan baru untuk BAITULMAL aje..... Orang Islam kat Sarawak melarat....... jangan pandai dok kempen dan bercakap supaya gaji dipotong dan bayar zakat kat BAITULMAL!!!

cuba la dedah hal ini.... ini tidak, sembunyi aje... berat sebelah.... TV3 suku... mailah kat Kuching ni... buat siasatan dan dedahlah kesusahan orang islam dibumi yang bunyi aje kaya.. tapi miskin.... nak marah nie.... nasib la orang semanjung mari kat sini... ni mari pun kena paksa, jika tak sape nak mari sini!!!! semua harap ko kami orang semenanjung... kat sekolah contohnya... ustaz sarawak ada.. time utk baca doa lariiiiii... time baca Yaasiin lariiiiii jugak.... time suruh jadi imam utk budak sekolah sembahyang zuhor... tak dok jugak.... sepatutnya dialah yang kena dulu... mendahului, kerana dia anak watan bumi sarawak... ni tidak!!

luahan yang dipendam...

Comments

  1. betoiii tu... ustaz semenanjung nie lah yang depan ke belakang... semua kerja kena buat.. ustaz sarawak entah laa mana pergiii... cakap je pandai.. mengampu kuat... sebab tu lah ramai USTAZ2 SARAWAK ni dapat APC!! org semenanjung?? mintak maap laa... sampai ke tua jika dok sarawak alamatnya tak soh bermimpi laaa.... mentang2lah nih kat kg diaorg., cuba tgk time posting.. mana ada ustaz2 sarawak ni kena kat pendalaman atau kat pulau2.. ada pun duduk kejap je.. kemudian dapat la transfer ke bandar. yang tinggal ustaz2 semanjung laaa... bila kita mengadu kat pembesar, bunyi2 kat org pejabat... diaorg bgtahu berjihad.. sepatutnya anak watan org sarawak la lebih kena kedepan,, didik anak bangsa mereka!!!

    ReplyDelete
  2. Betul tu, kawe sokong.... hok tok leh tehe nyo baca Qur'an pun ado lagi tak berapa nak betul...tak taula ajar ko anak murid mcm mana...tak pola sahabat2 sekalian, JIHAD....Cuba oyat lagu tu jugak ko demo tuh... maap la ter"emo" sikit.

    ReplyDelete
  3. Syukran sahabat atas luahan kalian semua..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum,

    Setahu saya yang bukan Ustaz atau yang pande kelakar Arab; ada hadis sahih Bukhari ngata untuk carik 8 atau 10 sumber cerita sebelum nya diterimak sebagai sahih.

    Belum saya lihat moto Baitulmal brand Pajero koh. Negeri kita tok yang besar rasanya susah juak mun ndak bejalan kaki molah kerja.

    Saya sik jak nak nyokong Baitulmal tapi setahu sayalah; mun kita urang Islam, mayar zakat wajib. Jadi kita bayar jak. Gine urang yang nerimak ya makenya, ya tanggung sidak.Sidak ya kempen kerana ya kerja sidaknya. Mun sidak sik madah, sik aku mayar zakat harta. Ngak tahu aku, fitrah ajak.

    Pasal miskin, ya kan tanggung perintah. Mun zaman Nabi marek lain cerita. Ya ajak lah.

    Kacak ayat you,, Al Faatir 19-21

    Wasalam

    ReplyDelete
  5. rakan sekelian yang ada...jgn terlalu fanatik n berpuak-puak.salah bercakap fitnah jadinya. bukankah fitnah itu lebih buruk dr membunuh..kta 1 malaysia. bkan sjung or sarawak jd ukuran. bangkitlah wahai saudara sesama islamku..jgn bercakaran demi pertahankan negeri masing-masing.ingatlah kita 1 malaysia..tetap 1 manusia yg tidak lari dari silap dan alpa.

    ReplyDelete
  6. Benar lah sebagai orang yang wajib mengeluar zakat kita wajib mengeluar zakat. Tapi jika kemungkaran berlaku di kalangan pengurusan zakat, takkan lah kita nak membiarkan.

    Baitulmal Sarawak mesti dilaporkan kepada SPRM, banyak sangat salah guna oleh pemimpinnya. Dengar cerita semua kaum kerabat jer kerja kat saner.

    Kemungkaran tetap kemungkaran.

    ReplyDelete
  7. Betul tu...
    Kemungkaran tetap kemungkaran..
    Kemungkaran mesti ditentang... Jika agensi seperti Baitulmal S'wak macam nie lah... baik tak payah salurkan zakat kita pada agensi tersebut... agensi lain banyak lagiii...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tazkirah Sempena Sambutan Hari Guru

Dewasa ini, sedar mahupun tidak sebenarnya tugas yang dilaksanakan oleh insan yang bergelar atau memegang title GURU. Dibahunya akan terpikul tugas yang amat berat iaitu usaha untuk ‘memanusiakan’ manusia, untuk membentuk insan bersahsiah dan bermoral tinggi serta sentiasa menyeru ke arah kebaikan. Sebagaimana firman Allah dalam surah Fussilat ayat 33 yang bermaksud ; وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلاً مِّمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ "Siapakah yang lebih baik kata-katanya daripada seseorang yang menyeru kepada Allah dan beramal soleh dan berkata : sesungguhnya aku dari kalangan orang-orang Islam" Warga guru sebenarnya menyambung dakwah Rasulullah saw iaitu menyuruh kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran yang dilakukan oleh para pelajar. Sebagaimana sabda Rasulullah saw من رأى منكم منكراً فليغيره بيده فإن لم يستطع فبلسانه فإن لم يستطع فبقلبه وذلك أضعف الإيمان "Sesiapa di kalangan kamu yang melihat kemungkaran maka hendaklah dia m

Melayu ISLAM Tauke Carlsberg

Y.A.M. Tunku Naquiyuddin, (tengah) Jen (B) Tan Sri Dato’ Mohd. Ghazali (kiri) dan Tan Sri Datuk Asmat bin Kamaludin (kanan) Siapakah mereka ini? Orang Melayu Islam.... Sila layari dan dapatkan jawapan.... http://announcements.bursamalaysia.com/EDMS/hsubweb.nsf/1c0706d8c060912d48256c6f0017b41c/48256aaf0027302c48256b8b0036a2a5/$FILE/Carlsbg-Products-CorpInfo-DirectorsProfile%20%28725KB%29.pdf Ini satu lagi berita yang sungguh mengejutkan di negara Islam Malaysia. Sama ada ia disedari atau pun tidak, sengaja atau pun tidak atau memang sudah tidak dapat dielakkan ternyata berita ini amat memalukan dan tidak wajar berlaku di negara kita. Ia berikutan, terdapat laporan dan bukti tentang pembabitan beberapa orang pembesar negara dan kerabat di raja (Rujuk juga 7 wasiat raja2 melayu) .... mereka menjadi ahli lembaga sebuah kilang arak terbesar di Malaysia iaitu Carlsberg Brewery Malaysia Berhad. Kerabat diraja yang dimaksudkan ialah Y.A.M. Tunku Naquiyuddin ibni Tuanku Ja’afar, Manaka

Spirulina Pig Waste!!

Orang memperkatakan Spirulina elok, ok dan macam2 lagi...Ramai di kalangan kita yang membeli dan memakan tablet yang bernama SPIRULINA tersebut.. adakah kita pastikan ianya halal???.. sekarang banyak SPIRULINA yang dijual dipasaran.. antaranya dari ELKEN , COSWAY dsb... ada org kata Spirulina dari ELKEN paling ok... ye ke?? Oleh itu kita kena periksa dan check dulu.. yang penting pastikan ianya HALAL .. dan jika tak ada logo HALAL .. tidak disahkan HALAL .. bacalah artikel di bawah...... Gambaran Spirulina yang diternak INGAT!! BERHATI-HATI DENGAN SPIRULINA YANG MENGGUNAKAN NAJIS KHINZIR SEBAGAI BAJA! Spirulina yang dihasilkan oleh rakyat Malaysia adalah Bersih Dan HALAL, Kenapa dikatakan bersih? Spirulina yang dihasilkan di Malaysia adalah melalui kaedah saintifik mengikut formula baru penanamannya. Spirulina yang diImport dari luar negara ternyata menggunakan baja yang tidak begitu baik untuk kesihatan malah ada yang ditanam dikawasan penternakan KHINZIR. Pelbagai Kajian oleh ramai s